Bevezető előadásunkban, mely reményeink szerint utóbb majd beszélgetésbe torkollik, először azt igyekszünk majd friss kutatási eredményekre támaszkodva felvázolni, hogy milyen főbb okok, tényezők idézik elő a Magyarországon különösen jelentős mértékűnek mondható iskolai esélyegyenlőtlenséget, illetve szegregációt. Ezt követően azt járjuk körbe, hogy eddig milyen intézkedések történtek a szóban forgó jelenségek visszaszorítása érdekében. Eközben éppúgy ki szeretnénk térni arra, hogy mely megoldások tűnne eredményesnek, mint arra, hogy milyen beidegződések, előítéletek, strukturális problémák (pl. a tanárképzés és az oktatásirányítási rendszer hiányosságai, a pedagógusok munka- és létfeltételei, stb.) akadályozzák tartósan az előrelépést. Ugyancsak szó lesz arról, hogy más országokban milyen megoldásokkal kísérleteznek.
Az előadók: Radó Péter és Bajomi Iván.