HTML

Téli tábor 2009

Szandavári Diáktábor, január 29.-február 1. info: telitabor2009@gmail.com

Friss topikok

  • pádámf: Ilyen jellegű kérdésen egyszer már én is törtem a fejem, a ti felvételi kérdőíveteket megelőző idő... (2009.01.20. 01:31) Kúllista 8. epizód
  • jucusmester: nekem is, de bevállaltam:D (2008.12.25. 17:54) Kúllista 3. epizód
  • attilaj: pestrő is lehet ám stoppolni. 196-os busz végállomásától. vagy a 104-es, 204-es is elvisz egy jó d... (2008.12.16. 17:01) A helyszín
  • zseton: mondj inkább distinkciót, az még kúlabb:) (2008.12.16. 11:52) Különbségek

Móka #2: Fórum Színház

teknőc.ernő 2009.01.02. 16:56

Na nem ám ahhoz ajánló, hogy mit nézzél meg, hanem hogy miben vegyél részt! Ajánlok neked egy olyan színházi programot, amelyben nemcsak nézőként, hanem aktív résztvevőként is bevonhatod magad, persze ehhez te is kellesz. A dolog lényege, hogy egy tanulási folyamat részeként azért játszunk, hogy megszólítsuk a társadalmat, magunkat és olyan stratégiákat próbáljunk ki, melyek társadalmi változásokat hozhatnak létre a közösség javára, aktív szerepvállalásra sarkallnak, még a személyiségedet is fejleszthetik. A nézők a színházi előadás passzív befogadása helyett váljanak a drámai cselekményt aktívan befolyásoló, megváltoztató úgynevezett játszó-nézőkké, vagyis a közönség cselekvő résztvevője legyen a színházi eseménynek.

Augusto Boal koncepciójának kiindulópontját úgy fogalmazta meg, hogy a színház olyan nyelv, mely alkalmas arra, hogy bárki használja, akár van művészi tehetsége, akár nincs. Azaz a színház célja más is lehet, mint az, hogy távolságot teremtve egyfajta esztétikai orgazmust nyújtson a kiváncsiskodó elitnek. Az volt a szándéka, hogy a programban részt vevő egyszerű embereknek megtanítsa a színház nyelvét, azért, hogy azok képesek legyenek - a beszéden kívül - drámai cselekvéssel is kifejezni magukat. Boal meggyőződése, hogy ha valaki egy fiktív színpadi történet főszereplőjeként megpróbálja megváltoztatni kilátástalannak tűnő helyzetét és ez a kísérlet a darab képzeletbeli világában sikerül, akkor az átélt élmény cselekvési mintát ad a nézőknek, és elősegíti, hogy a valóságban is kézbe vegyék sorsuk irányítását. Úgy fogalmaz, hogy a játszó-nézők színpadi akcióit valóságos cselekvéseik főpróbájaként lehet felfogni

A gyakorlatban ez úgy néz ki, hogy néhányan összefogtunk és egy virágzó Rajk-Tek kooperáció keretein belül elkezdtük kialakítani a saját történetetünket. Miközben fejlesztettük a testtudatunkat, mozgás- és  improvizációs készségünket, beszélgettünk problémákról. Olyan problémákról, amelyek titeket és minket is közvetlenül érinthetnek

A darabunk központi figurája, a főhős vagy protagonista nyomasztó helyzetbe fog kerülni, amit a többi szereplő, esetleg  elnyomó (oppressor) viselkedése, élethelyzete és saját maga döntéskléptelensége okoz. A főhős megoldhatatlan problémája válsághoz  vezet, ezzel végződik a bemutatott darab

Ha szeretnéd, hogy ne így végződjön a történet és kíváncsi vagy rá, hogy miről szól, gyere el január 30-án , péntek este és mutasd meg, hogyan oldanád fel a problémát!

(szöveg: szvera)

 

Címkék: program móka

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://tek-telitabor.blog.hu/api/trackback/id/tr54853557

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása